به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا
سرخط خبرها

زیباترین شهر‌خودرو فصل|به بهانه برد شیرین خانگی شاگردان رحمتی

  • کد خبر: ۵۴۹۰۵
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
زیباترین شهر‌خودرو فصل|به بهانه برد شیرین خانگی شاگردان رحمتی
نماینده استان در روزی که بهترین نمایش خودش را ارائه کرد، به میانه جدول رسید.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیم فوتبال شهرخودرو در روز پُرحاشیه هفته دهم لیگ برتر فوتبال با تک‌گل امین قاسمی‌نژاد به ۳‌امتیاز حساس دیدار خانگی برابر سایپا دست یافت. شاگردان مهدی رحمتی که ۴ هفته بود طعم پیروزی را نچشیده و بعد از پیروزی هفته اول برابر ماشین‌سازی ۸ هفته بود که در مشهد برنده نشده بودند، روز گذشته توانستند بعد از بازی سرد و بی‌روح در نیمه اول، در نیمه دوم به‌یک‌باره نمایشی تماشایی و روان ارائه دهند.
 
عنابی‌های مشهدی درحالی بر سایپای ابراهیم صادقی که از زمان قبول هدایت نارنجی‌های لیگ در فصل قبل تا حالا رکورددار تساوی در لیگ برتر است، به پیروزی رسیدند که با این برد دوازده‌امتیازی شدند و بدون احتساب بازی‌های امروز، فعلا تا پله هشتم جدول رد‌ه‌بندی بالا آمدند. پیروزی شیرینی که البته در پایان یک روز پُرحاشیه برای شهرخودرویی‌ها رقم خورد. روزی که ابتدا شهرخودرویی‌ها را به ورزشگاه راه ندادند و بعد از آن هم گلر سابق عنابی‌ها علیه آن‌ها در چهارچوب دروازه خودروسازان تهرانی خوش درخشید.

وقتی اتوبوس شهرخودرو پشت در ماند!

هنوز یکی‌دو ساعت تا شروع دیدار شهرخودرو و سایپا در چهارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال مانده بود که اولین جرقه‌های حاشیه از این دیدار به رسانه‌های مختلف مخابره شد: «اتوبوس شهرخودرو پشت در‌های ورزشگاه امام‌رضا (ع) ماند!» بدهی باشگاه شهرخودرو به ورزشگاه امام‌رضا (ع) عامل اصلی بروز این اتفاق بوده است؛ به نحوی‌که مدیران مجموعه از مسئولان شهرخودرو خواستند تا تکلیف قرارداد برگزاری مسابقه‌هایشان در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد را مشخص کنند.
 
با‌وجود ادعای احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، مبنی‌بر بدهی دویست‌میلیونی شهرخودرو به ورزشگاه امام‌رضا (ع)، مدیرعامل مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس‌رضوی می‌گوید شهرخودرویی‌ها ۵ بازی به ورزشگاه بدهکارند که بنا بر این ادعا بدهی شهرخودرو ۵۰۰ میلیون است. البته گویا شهرخودرویی‌ها دیروز ۸۰ میلیون از بدهی خود را دادند! نکته عجیب‌تر آنکه بعد از ممانعت ورود اتوبوس شهرخودرو به ورزشگاه، سیدمهدی رحمتی، سرمربی شهرخودرو، شخصا برای امضای قرارداد اجاره زمین اقدام کرده است!

ورود با نشان‌های ماندگار

با همه این اتفاق‌ها، بالاخره ۲ تیم بعد از چند دقیقه تأخیر وارد زمین شدند تا مراسم آغازین بازی را برگزار کنند. پیراهن‌هایی به رنگ پرچم ایران و منقش به تصویری از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با شعار «ما ملت امام حسینیم» در ابتدای ورود به میدان بر تن شهرخودرویی‌ها بود و عنابی‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، مراسم ابتدایی بازی را انجام دادند.

تغییر در دفاع، ثبات در حمله

شهرخودرو در نیمه اول دیدار برابر سایپا به‌جز موقعیت حساسی که در دقیقه‌۵ بازی با واکنش فوق‌العاده محمدحسین اکبرمنادی از دست رفت، حرفی برای گفتن نداشت؛ اما در نیمه دوم نمایشی دلنشین و باب دل هواداران را از خود نشان داد؛ عملکردی که شاید بیش از هر چیز مرهون ۲ اتفاق در ترکیب عنابی‌ها بود، نخست تغییر نفرات در پست دفاع و بازی‌دادن علی نعمتی در جناح چپ به‌جای فرامرزی و استفاده از رضا یزدان‌دوست در قلب دفاع به‌عنوان زوج فرشاد فرجی. اتفاقی که از بازی گذشته مقابل تراکتور آغاز شد و از قضا جواب هم داد.
 
شهرخودرو حالا ۲ بازی است که کلین‌شیت کرده و در ساختار دفاعی به استحکام خوبی رسیده است. دومین عامل هم ثبات و زوج‌سازی خوب رحمتی در خط آتش این تیم است؛ جایی‌که حالا چند بازی می‌شود که حسین مهربان و امین قاسمی‌نژاد به زوج خط حمله عنابی‌ها بدل شدند و احمد‌الجبوری و رحمان جعفری هم به‌عنوان زوج دوم در موقع ضرور وارد بازی می‌شوند. به نظر می‌رسد این تغییر در خط دفاع و ثبات در خط حمله رفته‌رفته به فرم ایده‌آل رحمتی در شهرخودرو می‌انجامد.

واقعیتی به نام «اکبرمنادی»

نمایش پُرفروغ شهرخودرو در نیمه دوم دیدار روز گذشته می‌توانست با دست‌کم ۴ گل دیگر همراه باشد. با‌وجود‌این، شخص اول ترکیب سایپایی‌ها، گلر سابق همین تیم مشهدی بود که بار‌ها با واکنش‌های خیره‌کننده‌اش مانع فروپاشی دروازه‌اش شد. محمدحسین اکبرمنادی نه‌تن‌ها در شروع بازی و در دقیقه‌۵ ضربه عرفان معصومی را برگشت داد، بلکه در دقیقه‌۸۰ هم در دوسه رفت‌و‌برگشت، قاسمی‌نژاد و دیگر‌بازیکنان شهرخودرو را ناکام گذاشت. اکبر‌منادی در شاهکار واکنش‌هایش هم در دقیقه‌۸۹ اکبر صادقی، کاپیتان شهرخودرو، را ناکام گذاشت.

حرکت سیف‌اللهی در خلاف جهت آب!

یکی از حاشیه‌های روز گذشته، لگد روح‌ا... سیف‌اللهی، بازیکن شاکی شهرخودرو، به بطری کنار زمین بود! سیف‌اللهی که چند‌بازی است کار را از روی نیمکت دنبال می‌کند و چندان در تفکرات تاکتیکی رحمتی جایی ندارد، روز گذشته بعد از پایان بازی و پیروزی شیرین تیمش برابر سایپا، در اقدامی عجیب هنگام رفتن به رختکن به بطری آب کنار زمین لگد زد و زیر لب دلخوری خود از بازی‌نکردن را ابراز کرد؛ اتفاقی که شنای سیف‌اللهی بر خلاف جهت آب است، چرا‌که بعد از این پیروزی شیرین، عَلم مخالفت و حاشیه را در تیمش بنا کرد.

صادقی: امروز روز خوب ما نبود

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: تا قبل از اینکه گل بخوریم، بازی خوبی را شاهد بودیم. ابراهیم صادقی در نشست خبری بعد از بازی اظهار کرد: در مجموع روز خوب تیم ما نبود. غیبت ۳ بازیکن اصلی و باتجربه تأثیرگذار بود؛ به‌ویژه زمانی که عقب افتادیم. ما تجربه اینکه در بعضی از بازی‌ها عقب بیفتیم داشتیم، در آنجا بازیکنان باتجربه بهتر بازی را مدیریت کردند، به گل رسیدیم و توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم.

رحمتی: در ثامن بازی نمی‌کنیم

سیدمهدی رحمتی، سرمربی شهرخودرو، پس از برتری تیمش در دیدار با سایپا گفت: در ۱۵‌دقیقه آخر نیمه نخست، بازیکنان ما به‌هم‌ریخته و عصبی بودند. با صحبت‌هایی که بین نیمه انجام دادیم و تعویض‌هایی که کردیم، به گل رسیدیم و بعد از آن هم بازیکنان به‌خوبی از یک گل محافظت کردند. می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، اما دروازه‌بان حریف توپ‌های خوبی را از قاسمی‌نژاد، صادقی و معصومی گرفت.
 
رحمتی درباره حواشی پیش از بازی و مشکلات مالی این تیم توضیح داد: حاشیه‌ای که وجود نداشته و من در جریان بدهی نیستم. برای من مهم این است که ما در این شهر یک خانواده هستیم و مجموعه آستان قدس هم جزوی از مشهد است و ما هم فرار نکردیم. این‌گونه مسائل درون‌خانوادگی نباید به بیرون درز پیدا کند. من فقط همین دیالوگ را به تاج‌فیروز گفتم که ما اینجا هستیم و مشکل را حل می‌کنیم. ایشان هم وساطت کردند و گذاشتند تیم‌ها به داخل استادیوم بیایند. در ضمن ما به ثامن نمی‌رویم و بقیه بازی‌های ما هم در همین زمین برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->